Friday, October 29, 2010

2010/09/6 Bukchon, Jongmyo, Namsan, Seoul City


Day 3, Bukchon Hanok Village area, Jongmyo, Seoul City

Actually, I wanted to go Suwon Hwaseong(The World Heritage), but my twisted ankle didn’t allow me to do so.... I didn’t want to leave far away the city....

唯有取易捨難, 走了一片Bukchon Hanok Village area
Lunch - Familymart convenience store, just pay and nothing to do, haha

北村韓屋村Bukchon Hanok Village area




之後到了宗廟 - 世界文化遺產,
由於宗廟只有特定日子才可個人進入, 其餘時間只可跟導遊團
經我觀察後, 英文團, 中文團已經過時間了, 而日本團即將開始
那麼我便急急腳, 裝作日本仔, 混入日本仔團進入宗廟, ticket 1000Won


宗廟 Jongmyo



其實來到韓國, 我還有一個任務, 幫堂家姐買cosmetic - 雪花秀Sulwhasoo
To find a shopping centre for window shopping and Sulwhasoo
Around 8:00pm at City Hall Station, then to Hanwha building



20:00 待Atom放工後, 我最後一晚在首爾, 所有的都由他來決定吧
Dinner at Chicken Baengi, Chicken + Beer
其實我都覺得自己非常受韓國女孩子歡迎XD
在每次點餐時, Atom都會順口搭咀, 介紹我從香港來的, 跟著waitress女孩子, 會很開心似的, 閒來便會走過來八卦一下XD
After Chicken, tried a Korean dish on the street



最後買了兩罐啤酒, 走到著名的談心勝地, 哈哈, 清溪川Cheonggae Stream
三年前昆士蘭相識, 三年後首爾重遇, 如今又最後一晚了, 摸著罐啤酒底, 男孩子的話題
10月3日, Atom小登科大日子, 趁著他還是單身時, 我也幸趕得及來到一會
他遞上電話給我,(他的未來老婆(在釜山)), 講了兩句, 又一搞笑的情景XD

11時許, 來到Subway station, 這時刻, 又是時候講ByeBye
還特意叫他教我用韓文說再現
後會有期 Hong Kong, Korea, or somewhere in the World

短暫的首爾行程將近完成, 回到Motel, 上網找資料, 也得好好休息

that’s my last night in Korea

No comments:

Post a Comment